Thursday, 24 July 2014

Messed up.

There are people in this world who gets caught up in anger due to the little things. There are people who keep their anger bottle up and then fizz up once shaken. There are people who pretend it's a nothing and forget about it, but still it haunts them.
There are people who are pussies to confront their anger.
There are people who knows how to control their anger by finding a better alternative.
But there is this hamba Allah that makes one small thing into a bigger thing. You caused it to be like this because of your short mind. I know I was wrong. But this is my first to you and what about the rest who did millions? What is your purpose? You hate my guts because I chewed you out for lying? Look jerk, you know you are wrong you piece of shit. I know I am wrong too. When people make me angry, I just forget about it, I forgive them, I let it go. Try listening to Let It Go by Frozen. I hope it teaches you something.

Dah la nak dekat raya. Buat aku mood tak selesa. Aku harap engkau bahagia dengan kata2 jahil hang tuh. Aku berdoa bahawa nanti pada masa depan bila engkau ada anak yang USAHA untuk mendapat KEPANDAIAN dia tu dan apabila anak engkau tu telah buat salah sikit, ada orang nanti kutuk tetuk kat dia. Sebab? Sebab hal kecik saja.

Aku harap nanti bila anak ko tu kena kutuk:

-Anak haram
-Bodo
-Babi
-Bajet keyel
-Mata sepet
-Hodoh
-Belagak
-Riak
-Takbur
-Belagak pandai
dan macam2 lagi

AKU HARAP HANG INGAT AKU. AKU HARAP HANG MENYESAL. AKU BERDOA HANG AKAN SAKIT DENGAN KATA-KATA HANG TUH. HANG JANGAN DUK MARAH KAT BUDAK YANG DUK BASH KAT ANAK HANG TUH SEBAB HANG PUN SERUPA JAHIL DULU.

#mohonterasa

Aku tak marah kat hang. Aku tak berdendam dengan hang. Aku kecewa. Aku kecewa dengan hang. Tetapi segala apa yang aku pernah tolong hang tuh, aku ikhlas. Tak dak apa aku nak tarik balik.

Semasa aku tolong hang tahun lepas bila hang minta aku tolong ajaq hang mate. Semasa aku tolong hang tiru jawapan kerja sekolah aku hampir setiap hari. Semasa aku bagi hang tiru add mate aku. Semasa aku tolong hang dapat jawapan utk geo dan sejarah. Semasa aku tolong hang buat karangan BM dan BI.

Aku memang ikhlas, tak pernah aku benci kat hang sebab hang selalu dulu mintak tolong aku. Aku dengan rela hati tolong hang supaya hang tak kena marah dengan cikgu, bagi hang lebih faham apa yang hang tak tau.

Macam semua budak lelaki yang aku pernah tolong dulu, kemudian layan aku macam sampah. Ingat aku ni benda recycle?

Tolonglah,tengok diri dalam cermin dan kata kat diri sendiri, "aku dah melampau"

Sekian, #mohonsedardiri


No comments:

Post a Comment